S myčkou šetříte čas a peníze jen zdánlivě
Proč se vůbec vracet k ručnímu mytí, když myčka všechno zvládne během 10 minut? Odpověď je jednoduchá, kartáče myčky totiž dobře očistí hlavně velké plochy, ale nedostanou se až okraji čelního skla, do okolí registrační značky nebo ke kolům. Za druhé, když se po dovolené vrátíte s autem od bláta a v dobré víře zajedete na myčku, můžete vyjet sice s čistým, ale poškrábaným autem. Na vině jsou kartáče, které drobné částečky bláta roznesou po větší ploše a tím se lak poškrábe. Někdy se také stává, že se auto v myčce nedosuší a po příjezdu domů zjistíte, že máte všude zaschlé kapičky vody. A voskování, které má chránit lak a odpuzovat vodu? Za těch pár minut v myčce nečekejte zázraky.
Když si ale vyhradíte čas na ruční mytí a následné leštění a voskování, máte všechno pod kontrolou. Žádné zbytečné škrábance, žádné polovičaté vyčištění. Navíc si sami můžete vybrat, jaké čistící prostředky použijete. My doporučujeme sáhnout po originální autokosmetice, která je prověřená a spolehlivě vyčistí vše, co potřebujete.
Pravidlo číslo 1 – umýt kola a dekontaminovat lak se vyplatí
Zatímco v myčce je mytí kol spíš na vedlejší koleji, vy byste jimi měli začít. Jsou nejšpinavější částí auta a nechat je až na konec by vám taky mohlo zničit výsledky vaší předchozí práce. Navíc péče o disky kol prodlužuje jejich životnost.
Po vyčištění kol přichází na řadu předmytí. Na to je ideální wapka, a i tady postupujte odspodu nahoru. Pak už se můžete pustit do samotného mytí pomocí měkké rukavice z mikrovlákna a vhodného autošamponu. Na mytí nikdy nepoužívejte pórovitou houbu. V té se drží prach, zrníčka písku a další nečistoty a tím si auto zbytečně poškrábete.
Po umytí autošamponem opět auto opláchněte a na finální utření karoserie použijte utěrku z mikrovlákna.
Pro opravdu dokonalé vyčištění laku (hlavně v případě, že pak chcete leštit a voskovat), doporučujeme ještě tzv. dekontaminaci. Při mytí se totiž nemusí dokonale odstranit mušky, ptačí trus nebo polétavá rez a to by vadilo následné péči.
Leštění a voskování – pro krásu i ochranu laku
Při pravidelném ježdění se malým škrábancům v laku nedá vyhnout. Nemusí to být zrovna případ, že vám někdo objede auto klíčem (to ani sami nerozleštíte), spíš jsou to drobnosti, které ale zbytečně kazí vzhled a navíc by poškrábané místo hůř voskovalo. Vyleštěním laku odstraníte drobné škrábance, zbavíte se oxidace a ochráníte lak před dalšími poškozeními, jako je koroze nebo vyblednutí způsobené UV zářením.
Pro domácí použití vám bude stačit nanést leštěnku na auto, nechat zaschnout a pak vyleštit utěrkou z mikrovlákna. Náročnější řidiči si můžou koupit speciální leštičku.
Abyste nemuseli lak tak často opravovat, věnujte čas voskování. Vosk chrání před vlivem prostředí, usnadňuje čištění auta a hlavně dodá živé barvy, takže auto bude vypadat jako nové. Podobně jako u leštění I vosk se nanáší houbičkou a následně roztírá.
Leštění i voskování by se mělo provádět ve stínu nebo v garáži, aby se předešlo rychlému zaschnutí přípravků na slunci, což může způsobit šmouhy. Dbejte také na výběr vhodných prostředků, ideálně originálních.
Tip pro okna bez šmouh a mušek
A na závěr ještě tip od profíků na umývání oken. Věděli jste, že je mnohem účinnější nastříkat čistič na utěrku z mikrovlákna a tou pak okno utírat? Úplně stejně postupujte při použití odstraňovače hmyzu.
Správná péče o auto vám pomůže prodloužit životnost laku a udržet vůz v nejlepší kondici.
Vyberte si autokosmetiku, která vám usnadní práci a zajistí ty nejlepší výsledky, v našem e-shopu!